VAŘENÍ: Smažené nudle s tofu

13.08.2015 20:31

Skvělá, snadná a zdravá alternativa ke smaženým nudlím co každý zná z asijsko/vietnamsko/čínských bister. Vhodné jak pro vegetariány, tak i pro ty co nemají v letošních vedrech chuť na těžké jídlo s omáčkou a knedlíkem. To více méně byl i můj případ. Jak jsem  sliboval je to rychlovka a tak rychle na recept.

 

Suroviny: Tofu (použil jsem marinované), mrkev, cibule, česnek, pórek, bílé zelí, sójová omáčka, ústřicová omáčka, chilli omáčka, olej, pepř a sůl.

 

Postup: Jednoduchý jako facka, takže tofu pokrájíme na nudličky a dáme jako první osmahnout, mezitím si na jednotlivé kousky pokrájíme zeleninu a česnek na tenké plátky. Co je tofu opečené, tak jej dáme k teplu a na stejné pánvi opékáme postupně, mrkev, cibuli,  pórek a česnek. Vedle si ze všech dalších surovin připravíme zálivku. S tím, že je ještě potřeba připravit si nudle. Na to stačí obyčejné pšeničné (měl jsem nudle chow mein z Lídla). Ty postačí jen spařit horkou vodou a počkat až změknou.  No a finiš je rychlý a zábavný. Do osmažené zeleniny vrátíme tofu a lehce prohřejeme, přidáme nudle a lehce dále opékáme no a na nakonec zalejeme připravenou zálivkou. Pokud je zálivky více necháme odvařit a hnedle podáváme. Chuť jako z bistra. Docela jsem byl příjemně překvapený, že v lesích mezi veverkami kde připravit chutný asijský pokrm.