VAŘENÍ: Cibulový koláč

18.10.2015 20:30

VAŘENÍ: Cibulový koláč

Slané koláče miluji. Osobně nejsem moc na sladké, tak bohužel nikdy nejásám nad sladkým koláčem (snad jedinou výjimkou jsou koláče a buchty s tvarohem. Ale zpět k slanému koláči. Poprvé jsem jej dělal pro společnost do hospůdky, když jsem se vsadil o „lepší“ pokrm. A už tenkrát  jsem zjistil, že je to   velmi jednoduché, chutné a levné. Bohužel i velmi syté a tak málo kdo si dá na posezení více než jeden či dva dílky. Ovšem jak na něj …

 

Suroviny:  Listové těsto, cibule, anglická slanina, zakysaná smetana, sůl, pepř.

 

Postup: Naprosto triviální … listové těsto vyválíme na tenkou placku a tu vložíme (v mém případě do remosky) na plech. Doporučuji opravdu vyválet. V kuchyni na zahradě nemám váleček a tak jsem pouze tvaroval rukou a není to ono. Tak a teď na plechu či remosce vytvoříme korpus s mírným okrajem. T2sto necháme být a dáme se do náplně. Osobně jsem použil čtyři cibule, ale můžete i více. A k dispozici jsem měl pouze plátkovou slaninu, takže jsem si ji rozdělil na dva díly. S tím, že na pánvičce rozehřejeme špek s trochou oleje. Do horkého oleje vhodíme na kostičky pokrájenou slaninu a cibuly. Smažíme tak dlouho dokud cibule nezměkne a nezačne hnědnout. Určitě nesmažíme do zlatova. Necháme vystydnout a do studené směsi cibule a slaniny vmícháme zakysanou smetanu a osolíme – opepříme a  dáme péci. Bohatě postačí 20 minut. Měl jsem po ruce i kousek sýra, tak jsem jej na vršek trochu přiložil. Čímž se z Alsaského či Lotrinského koláče stal pouho pouhý slaný cibulkový koláč.