VAŘENÍ: Krkovička na zelenině

18.10.2015 20:32

Krkovička je naprosto super kus masa a hodí se stejně dobře na grilování nebo i pečení nebo smažení. Tentokráte jsem zvolil variantu předsmažená a dopečená :o). Ale vše postupně. Myslím, že se bašta povedla a měla formát minutky z lepší restaurace, leč byla zežrána dříve než jsem ji stihnul nafotit a tak mám pouze jedno foto z přípravy … škoda toho, ale recept je snadný.

 

Suroviny: pěkný nešizený plátek krkovičky, cibule, česnek, pórek, hořčice, worcesterová omáčka, pepř, sůl, olej.

 

Postup: Jasné a snadné. Krkovičku lehce naklepeme aby vypadala naprosto luxusně (osobně překrajuji i šlachy aby se na pánvi nekroutila). Jednotlivé plátky osolím a opepřím a zatím nechám být. Bokem si na kolečka pokrájím cibuli, česnek na plátky, pórek na kolečka a přilejeme trochu piva, worcesterové omáčky a pár kapek oleje. Teď příjde na řadu vrstvení. A to plátky masa potřeme z obou stran hořčicí a nakládáme do vhodné nádoby. Mezi jednotlivé porce vkládáme zeleninu, trochu oleje a worcesterové omáčky. A tak naložíme všechny porce. Nechal jsem naložené v lednici necelé dva dny. A den před přípravou jsem zbavil plátky zeleniny a hořčice a v rychlosti jsem je opekl aby se zatáhli. A opět vrátil do nádoby se zeleninou a přidal i výpek. Druhý den již mám připravenou remosku (lze použít samozřejmě trouba) . Do remosky vrstvím zeleninu a šťávu a na ni položím již předpečené plátky krkovice. Nechám v remosce péci asi hodinu. Maso musí být hezky opečené a přitom měkoučké.

Během pečení v remosce jsem jako přílohu zvolil hranolky a tak jsem je dal péci do trouby. A aby celkově tahle bašta vypadala zajímavě, tak jsem si pěkně na sucho na pánvičce připravil na každou porci volský oka a to tak aby žloutek byl pěkně tekutý. No a nakonec jasné servírování.  Plátek masa, zeleninka, volské očko, křupavé hranolky, tatarka a kečup, jako příloha co se vešla na talíř … naložená řepa a okurka.  No není tohle bašta hodná králů?