VAŘENÍ: Domácí tavený sýr

11.12.2014 09:12

Nepatřím mezi ty co okamžitě podlehnou nějaké mánii a tak ani „vaření“ během televizních novin mě nezaujalo. Ale v mém okolí se začalo vyskytovat, že všichni vyrábějí tavený sýr z tvarohu … no a tak mě to nedalo a také jsem to prubnul. Při hledání informací (recept snad ani netřeba) jsem narazil na zajímavý článek, který se k výrobě taveného sýra používá a to, že jej opravdu vymyslel Čech a  že tento postup je patentovaný vice v odkazu (https://www.blesk.cz/clanek/radce-zdravi-a-zivotni-styl-zivotni-styl/241697/objev-stoleti-cech-vymyslel-tavenak-bez-tavicich-soli.html )

K samotnému sýru. Výroba je skutečně jednoduchá jako facka a zvládne ji každý.

 

Suroviny: balíček tvarohu, špetka soli, kávová lžička sody, plátek másla a něco na ochucení.

 

Triviální postup:  vidličkou rozšťoucháme tvaroh a osolíme. Přidáme lžičku jedlé sody, promícháme a necháme tak 15-20 minut v klidu. Nakonec si  rozehřejeme máslo a promícháme. Během chvilky hmota připomíná skutečně tavený sýr. Ochucovat netřeba, ale osobně mám rád výraznější chutě a tak na poprvé jsem vyzkoušel česnek. Nechal chvilku uležet a nezbývalo než ochutnat … opravdu sýr je jemný, skoro smetanové chuti … dovolím si tvrdit, že je lepší než kupovaný.