Kovbojské fazole po česku

26.05.2014 11:02

Proč kovbojské fazole po česku? Důvod je ten, že kovbojské CHILLI se vaří z mletého hovězího masa s velkým podílem chilli papriček. Zpravidla takové fazole jsou přílohou k pořádnému šťavnatému steaku. A samo jídlo je velmi podobné Mexickému chilli noc carne s tím, že texaské chilli je přislazováno hnědým cukrem zatímco Mexičané přidávají čokoládu. S tím jsem trochu odběh od fazolí které kuchtím já. Jsou velmi chutné a výživné.

Suroviny: Fazole v konzervě (v tomatě nebo chilli omáčce), cibule, uzené maso (já rád používám obrané uvařené uzená žebírka, ale teď jsem použil silný párek), chilli papričky, kari koření, česnek, worchestrová omáčka, sojová omáčka, špek, olej, pepř případně i sůl.

Postup: Na pár kapkách oleje rozškvaříme uzený špek a do tuku hodíme drobně nakrájenou cibulku a chilli papričky. Když se zdá, že cibulka zlátne přidáme na plátky nakrájený česnek a na drobno pokrájené uzené maso (uzeninu) a lehce osmahnem. Když je cibulka zlatá, tak přidáme fazole z konzervy, trošku vody, kečup, kari, oboje omáčky. A necháme prohřát. Já osobně mám rád když omáčka k fazolím je spíše hustší konzistence a tak nechám dopařit část tekutin, ale to je jak každý uzná za vhodné.  Jednoduché a rychlé jídlo, které zachutná i těm co luštěniny nebaští. Tohle je opravdu dobrota. Na ozdobu a pocit, že v jídle něco křupne je fajn přidat nať jarní cibulky nebo pórek.