Jak jsem stavěl chemickou kadibudku v domě

26.05.2014 17:19

Z různých důvodů se ukázalo, že je vhodné mít i v „přízemí“ další toaletu. Samozřejmě nikdy v těchto místech nebyla plánována a tudíž zde není odpad ani přívod vody. Z toho důvodu byla volba jasná. Buď nějaká varianta ekotoalety (rašelinová, pilinová, separační nebo kompostovací) a nebo chemická toaleta. Již dříve mě velmi zaujala kompostovací toaleta. Kde veškerý odpad je kompostován a při měsíční zátěži 3-4 lidí je objem kompostu cca 2-3 litry (suchého kompostu). Každopádně ačkoliv vychytávky moderních technologií jsou úžasné, tak takováto sranda v základním a nejnižší sadě přijde okolo 30 tisíc. Což je celkem dost za rezervní toaletu. Takže padl prst na celkem levné chemické toalety, které likvidují odpad pomocí chemikálií obsažených v nádrži splachování. Zajímavé řešení na loď, karavan případně i na chatu. Co se mě nezdálo byla výška takové toalety. Záchod mě přišel nízký. Věděl jsem, že v rodině máme novou nepoužitou chemickou toaletu, tak jsem tušil, že akorát vyřeším podstavec. No domníval jsem se chybně. Protože druhá tedy odpadní část se jaksi někde zakutálela. S tím se nedalo nic dělat a tak zbyl pouze vrchní část toalety. De facto základní a nejnutnější část. K této části jsem sešrouboval stupínek kde vně je skrytý kbelík na odpad. Ve vodě na splachování je výrazně vyšší procento chemie než vyžaduje minimum. Celá toaleta je umístěna v „kadibudce“ pod schody. Kbelík s odpadem chodím likvidovat do žumpy a v podstatě kromě samotného odpadu neobsahuje ani velké množství odpadní vody. Ačkoliv teď nepovažuji kadibudku za úžasné řešení, tak na pohled nic moc. Převážně stavěno vše ze zbytků materiálu, který by nejspíš proletěl komínem. Postupem času přijde na řadu tapeta či jiná úprava a celé dílo zapadne do sklepního duchu. V mnoha ohledech jsem byl inspirován alternativním přístupem v moderním stavitelství. Kdy v eko domech je využívána pilinová toaleta. Což v principu je pouze kbelík a záchodové prkénko. Tak drsný jsem nebyl. Trochu jsem se obával zápachu. Což mě překvapilo, že toto řešení zatím funguje naprosto dokonale a bez zápachu. Asi si neumím představit opak :o)