VAŘENÍ: Tofu se zeleninou

19.11.2015 20:53

Dneska jsem byl na služební cestě v Hradci Králové a kolegyně mě vytáhli do místní bio-vege-vegan vývařovny „Bazalky“.  Připouštím, že nemám problém zbodnou vše, ale pravda zde jsem byl trochu v rozpacích. Ne snad, že by to „zdravé jídlo“ bylo absolutně špatné … to by tam nečekala takový fronta zákazníků, ale pro mě absolutně nedochucené. Jak se říká nemastné – neslané, prostě nedochucené. A tak jsem si dovolil večer připravit svoji variantu zdravého pokrmu – bez masa a výraznou chutí.

 

Suroviny: Bílé tofu, červená cibule, mrkev, pórek, jarní cibulka, žampiony, česnek, jidášovo ucho, houba šitake, sojová omáčka, rybí omáčka, suché bílé víno, chilli omáčka, trocha oleje.

 

Postup: Na pár kapkách oleje začínáme smažit na kousky připravenou zeleninu počínaje cibulí a mrkví. Poté již přidávám vše a smažám než se část vody v zelenině odpaří a malinko změkne. Po cca 5 minutách smažení. Zalívám „omáčkou“ připravenou z dochucovadel. Nechám ohřát a přidám nať jarní cibulky. Posypu trochou weisu (není nutné) a podávám. Příloha rýže a nebo jen tak …