VAŘENÍ: Guláš v pomalém hrnci

18.10.2015 20:46

Dlouho jsem přemýšlel o vaření v pomalém hrnci. Dřív byl v reklamách pečený vařený a teď již trochu ten boom opadl, ale pořád ve mně červíček šťoural, že by nemusel to být špatný přístroj. Trochu jsem zasurfoval po internetu a reakce byli skutečně velmi pozitivní. Vzhledem k tomu, že jsem byl již tázán co bych rád k narozeninám, tak jsem su řekl o pomalý hrnec. Zvažoval jsem jaké první jídlo na něm vyzkoušet, ale netrvalo to dlouho a padlo rozhodnutí, že to bude guláš.

 

Vaření v tomto hrnci je úžasné a naprosto ideální pro začátečníky, případně i pro ty co mají dost času. Excelentně jednoduché vaření, bez možnosti spálení či pokažení pokrmu. Gulášek dopadl dobře, tak příště přejdeme na vyšší level a zkusím pečené koleno v pomalém hrnci.

 

Suroviny: vepřová plec, cibule, mletá sladká paprika, loupaná  rajčata (z konzervy),pepř, sůl, mouka, olej a trochu vody.

Postup: Naprosto jednoduché. Osmahneme na oleji cibulku jen tak do sklovata a vložím do hrnce, přidám pokrájené maso, rajčata, papriku, pepř, chilli, sůl a přiměřeně zaliji vodou aby maso bylo potopeno v tekutině. A zapneme hrnec LOW cca 6-8 hodin HIGH cca 5 hodin. Pro vysvětlenou … pomalu 8-9 hodin nebo rychleji  5 hodin a vzhledem k tomu že jsem guláš připravoval po obědě  k večeři, tak nezbylo nic jiného než rychlý stupeň přípravy. Po cca 4,5 hodině se podáváme jak to s naším gulášem vypadá. Pokud je již maso měkké a vláčně, tak si připravíme zálivku z mouky a vody a tím guláš zahustíme a tím tak vznikne česká varianta. Nebo guláš nezahušťujeme a můžeme jej podávat jako variaci na maďarský guláš.