GRILOVÁNÍ: Grilovaný bramborový špíz

02.08.2015 20:39

Při letošních letních teplotách mě přepadla myšlenka na nějaké lehké, ale chutné jídlo z grilu kde by hlavní surovinou byl brambor. NEvím proč, ale hned
od začátku jsem myslel na špíz. Když jsem se podíval po netu, tak jsem našel salámové, sýrové, masové, ale ne zeleninové špízy (ovšem moc poctivě jsem nehledal :o))) ) Nakonec po prohlédnutí ledničky bylo jasno. Co jsem použil: Brambory, cibule, žampiony, možno i paprika. Uvedené suroviny jsem nakrájel na přiměřenou velikost. Napíchneme na špejle. A připravíme si potírání, které je asi nejdůležitější na ochucení samotného špízu. A to nátěr připravíme z oleje, česneku, grilovacího koření, worchesteru, sojovky, pepře, chilli a soli. Ze všech surovin uděláme "mořidlo" a mašlovačkou naneseme na špíz. Doporučuji dávat více koření aby špíz byl dobře okořeněný. A jako druhí doporučení ač Vám to bude možná líto, tak do balíčků nedávejte česnek.  Zbytečně se spálí a jídlo pokazí. No a jak jsem již nakousnul, tak špízy, které máme namořené zabalíme do alobalu. Grilujeme asi 15-20 minut podle velikosti.