GRILOVÁNÍ: Grilované vepřové nožičky

14.06.2015 19:36

Vepřová nožička … na první pohled těžce nechutná věc. Ale každé zvíře by mělo být zděláno se vším všudy a tak jsem na zkoušku zakoupil vepřové nožičky. Na internetu jsem našel poměrně spoustu receptů, ale nakonec jsem zvolil variantu grilování. A domnívám se, že gastro zážitek mohl začít.

 

Potřebujete: vepřové nožičky cca 1-2ks na jednoho strávníka (dle velikosti), grilovací koření, pivo, olej, chilli.

 

Postup je pracný, ale v celku jednoduchý. Nožičky je nutné uvařit tak aby byli dostatečně měkké, ale nesmí se oddělovat od kosti. Ještě teplé marinuji ve směsi oleje, piva a koření. Nechal jsem dva dny marinovat a nakonec vložil na gril. A teď to začalo, celé dílo je třeba bedlivě sledovat, de facto grilujete pouze kůže, šlachy a kost.  Připrate se, že napínající se šlachy pěkně praskají.

 

A co chuť … toto jídlo je pro někoho kdo rád kůži z kolena, nebo kůži z dobře pečeného bůčku … je to super, ale pravda hodně žvejkavé. Část jedné packy jsem si nechal na později a ukázalo se, že ve studeném stavu nepoživatelné, ale jinak vřele doporučuji. Velká paráda za pár kaček.