Cuketová čína

11.06.2014 10:35

V rohu kuchyně leželo několik nenápadných cuket a tak jsem si říkal co z toho vykoumat k obědu. V takovém pařníku se kazí všechno dvojnásob rychleji. A tak mě napadla sekaná nebo nákyp, ale zase tolik cuket nemám. No a tak jsem si vzpomněl jak mě strašně chutnat jeden recept, který byl právě na cuketovou čínu. Ale vtip byl v tom, že recept na tuhle baštu je někde doma, ale já nevím kde :o)))) no což, tak jsem kouknul na internet a našel docela obstojný, který jsem jen malinko poupravil. Našel jsem ještě kousek uzeného a tak jsem jej přidal do této směsi. Po uvaření jsem ještě trochu okoštoval  a musel jsem uznat, že to není špatné a v podstatě z jedné pánve. A takové věci já mám rád :o)))

Suroviny: Cuketa, uzené maso, cibule, česnek, masox, koření na čínu, červenou papriku mletou, sojová omáčka, sůl, pepř, mleté chilli.

Postup: Postup je snadný a rychlý. Na půlkolečka nakrájíme cibuli a na oleji osmahneme. Přidáme na kostičky nakrájenou cuketu (doporučuji bez jádřince, ale u mladých to je jedno) česnek a uzené maso (není nutné). Když vše malinko změkne, tak přidám červenou papriku a lehce zasmahnu. Pak stačí přidat přiměřeně vody a masox (stačí půlka). Dusíme než cuketa změkne. Nakonec dochutíme sojovkou, kořením na čínu, solí a pepřem. Ještě stačí nechat chvilku probublat a je možné podávat. Jako příloha je asi nejlepší rýže.